Jordskalv i Halland



Det har varit ett jordskalv klockan 06,20 imorse i halland, skåne, danmark och nästan hela Sverige. Själv kände jag inte av något med mamma gjorde.
Imorse så sa hon:
- Vad gjorde dem i rummet bredvid mitt egentligen? Hela sängen skakade.
Inte en aning sa jag. Jag fick inte reda på att det var ett jordskalv som inträffat förräns jag kom till skolan då en klasskompis berättat det.
1904 var det senaste jordskalvet i Sverige. Rätt läskigt att det har kommit hit ändå. Man blir ju lite rädd.

Tisdag idag och mamma och jag har skrivit jullista på all mat vi ska köpa på fredag till julafton. Vi har även gjort julköttbullar. Dem blev utsökta.

Nu ska jag ner och kolla på Musikhjälpen som visas på svt2. Direktsändning från Gustav Adolfs torg i Malmö.
Kan berätta mer om det nästa inlägg.
Ska käka lite fikon med...juligt och mycket gott

Peace and ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0