Svårt sjuk


Har ni smakat den vita toblerone? Den är skitgod!

Ohh, visst blev det snyggt med marimekkoblommorna på sidan på bloggen. Lärde mig det genom en sidan som heter "designa din blogg" där står precis hur man ska göra och det blev ju jättebra. Lite krångligt, men det gick!

Igår kom min brorsa hem från Malmö där ha varit under juldagen och annandagjul. Han berättade en hemsk sak.
Att farmor var nära på att dö och att hon ligger på sjukhus nu. Stackars farmor. :(♥
Hon hade fått svårt att andas på juldagen frammåt sena kvällen och hon hade varit extra blek och inte orkat så mycket. Sen hade hon sagt till pappa och brorsan att hon hade svårt för att andas och vingalde när hon gick så pappa och brorsan körde henne in till akuten i Malmö där hon togs omhand.
Det läskiga är ju att hon har haft en stor hjärtinfarkt innan. Eftersom hon rökt väldigt mycket förr. Men det har hon slutat med. Som tur är. Annars hade hon nog inte levt idag! 
Läkarna sa att hon hade vatten i lungorna. Vilket inte är bra.
Så man är lite skraj nu. Men hon lever och det är ju det bästa.
Jag hoppas innerligen att jag hinner träffa henne när jag och en kompis åker ner till Malmö den 7 januari. Hoppas hoppas hoppas!
Hon är 81 år och har mycket kvar av sitt liv...inte ska hon behöva dö nu!
Usch, det är hemskt när man blir sjuk.

Rekorderlig är så gott!

Men det är bra med mig. Skönt det. Har ett jobbigt munsår, men annars är det bra.
Ska åka till Maxi och köpa brunkräm och handla lite mat till ikväll och till veckan.
Ikväll blir det tacos och i veckan tänkte jag göra köttfärsbiffar med fetaost eller något gott i. Kan serveras med klyftpotatisoch en kall sås.
Mumma...

Torsdagsmys

Såhär stort och högt blir det med duntäcke.
'
Levande ljus! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0