Skånska

La precis på luren efter samtalet med farmor i Malmö. Det är inte särskilt ofta jag ringer, inte hon heller. Men jag kände att eftersom jag nu är ensam hemma så kan man ju passa på.
Jag saknar henne väldigt mycket när jag pratar med henne. Det är inte så ofta vi ses. Vi har ju inte sådär jättebra kemi ihop. Vi blir lätt osams.

Tror jag ska ta och åka ner till Malmö efter jul och träffa henne och shoppa lite. Sist jag var i Malmö va i sommras. Ett tag sen.
Jag älskar farmors skånska dialekt. Den är så jävla härlig. Ursäkta språket.

Ska kolla vad det kostar att åka tåg ner till Malmö...

Har slagit in lite julklappar

Älskar detta julpapper

Hängde upp alla mina halsband på insidan av garderobsdörren. Nu slipper dem att hänga framme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0