Hennes ben väger 70 kg!

image55
Stackars människa. Hennes ben väger 70 kg! Och hur snyggt är det? Kolla bara skorna.
Detta är i London och hon heter Mandy Sellars och är 32 år. Hennes ben slutar aldrig att växa.
Stackare.
Denna artiklen läste jag i aftonbladet för längesen. Men kände att jag ville lägga ut den ifall det är någon av er läsare som inte har sett det.
Här är lite text av tidningen:

"Mandy Sellars från Accrington utanför Blackburn i England lider av den sällsynta sjukdomen Proteus syndrom. Namnet kommer från havsguden Proteus, som enligt den grekiska mytologin kunde anta de mest varierande gestaålter. Mandy Sellars är en av knappt 200 människor i världen som har en kropp av Proteus-natur.

Mamma June har alltid sytt hennes byxor. De gigantiska skorna specialtillverkas på ett sjukhus i Burnley. Mandys ben väger i dag 70 kilo och fortsätter växa. Högerfoten är fyra decimeter lång. Hon kan gå med hjälp av kryckor men sitter mestadels i rullstol.

Läkarna har förberett henne på att en amputation kan bli oundviklig."
image56
Kolla bara som det ser ut när hon sitter...


Kommentarer
Postat av: ewelina

helt galet. hade det vart jag hade jag nog inte sett så glad ut som hon gör på bilderna.

2008-02-20 @ 14:30:32
URL: http://ewelinahedvalls.blogg.se
Postat av: My

Huvva stackars mänska :S

2008-02-20 @ 14:40:19
URL: http://mylika.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0