Världens orkan!

Måste berätta om lördagens stadsfest. Den var inte riktigt som den brukar vara.
Mammas släkting och mamma och jag gick ner till stadsfesten för att släktningen skulle kolla på Lasse Berghagen som då var på besök. Vi var där en halvtimme innan och det började att spöregna. Vi tog upp våra paraplyer och sen var det inget mer med det. Sen började det att spöregna något riktigt ordentligt så det gick bara inte att stå kvar, plastglasen som fanns på borden flög omkring. Under partytältet där det var smockfullt och alla satt och vänta på Lasse, gick bara inte att komma in under. Alla värgrade att flytta på sig. Sen gick strömmen eftersom blixten slog i elstolparna. Usch.
Jag och mamma var plaskblöta, byxorna var så blöta såsom om dem precis hade kommit ifrån tvättmaskinen UTAN CENTIFUGERING!!!
Min nya tröja som jag hade på mig var likaså.
Sen var vi tvugna att gå hem när regnet hade lugnat ner sig lite. Vi kunde ju inte stå där och frysa, då kan man bli sjuk. Så vi gick hem och bytade kläder och sen kom såklart solen när Lasse stod på scenen. Men han missade vi ju eftersom vi gick hem.
Sen fikade vi lite och körde hem mammas släkting till Halmstad. Vi följde med upp i hennes lägenhet och där fann jag en skitsnygg servis som jag köpte för 100 spenn...


Nu ska jag och mamma snart sommarjobba på Rejmes. Ha en fortsatt bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0