Balen

Balen igår kväll var jätte trevlig. Min bordskavalje blev en som heter Alexander Bengtsson. Tyvärr ingen som jag känner. 
När dem hade ropat fram mitt namn så kom Alexander fram oh hälsade och tog min hand så fick vi ett varsitt glas med cider med en halv jordgubbe i och sen var där en servitris som visade oss vart vi skulle sitta. Sen satt man och snackade lite och sen fick man maten som bestod av potatisgratäng, rostbiff och sallad. Till det fick man dricka lättöl eller läsk. 
Själv tog jag lättöl.
Vi sjöng lite sånger under maten som rektorn och musikläraren höll i. Efter huvudrätten fick vi rabarber och hallonpaj med vispgrädde eller vaniljsås. Och så sjöng vi.
Sen fick vi gå ut i centralhallen och "mingla" lite medans servitriserna plockade bort alla borden så att man kunde dansa sen.
Där var ett lokalband som hette "Jukebox" som spelade danslåtar.
Jag stack hem vid 21,45 efter mycket svullna och ömma fötter.
Men kul hade jag i alla fall. Fast att jag inte dansade.

Idag är det som sagt "klassens dag". Men jag har lite ont i halsen så jag stannade hemma. Det ösregnade och åskade även när vi skulle vara där. Inte så kul. Men nu skiner solen. Typiskt va!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0