Karsefors

Nu tänkte jag berätta om när vi jobbade på karsefors i lördags.

Vi började klockan 16,30. Sen började vi med att lägga all maten i skålar och andra uppläggningsfat. Det var såser, pastasallader, potatissallader, grönsallad, kokt potatis m.m. Så det var mycket att göra. Klockan 18,00 kom gästerna och då fick dem välkomsdrink som "ledarna" delade ut. Alltså inte vi. Sen började vi med att plocka ut alla maten där dem skulle sitta och sen gick dem själva gå upp och ta maten. Efter maten var det lite sång och musik och sen var det dags för kaffe och glasstårta. Där fanns bara 3 kaffebryggare så vi fick börja koka kaffe nästan direkt när vi kom klockan 16,30. Efter kaffet och kaffegökarna var det underhållning och gästerna fick dansa eller dricka en gratisdrink i baren.
Sen plockade vi ut allt godis och chips och frukter. Sen diskade vi och plockade upp och gjorde allting snyggt i köket. Så gott som det gick i alla fall. Där fanns ju ingen diskmaskin så vi fick diska allt för hand. Men som tur va så åt dem på papptallrikar och drack ur plastmuggar. Besticken behövde vi inte diska.

När vi hade plockat undan all mat och satt in det i kylen så kommer "ledarna" och säger att orkestern och några ungdomar också skulle ha mat, så fick vi plocka fram allt igen. Dem där ungdomarna visste jag vilka det var. En från min förra skola och en kille som jag vet vem han är. Och tjejerna som var med dem hade druckigt alldeles för många öl så dem började ju att spy. Men som tur var, UTOMHUS!
Sen när klockan var 00,00 så åkte vi hem. Då behövdes vi inte där mer ansågs vi. Sen var det bara att hoppa i säng med en gång. Jag var helt slut!

Så en sammanfattning var att det var roligt men stressigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0