Studentfest

När klockan visade 11,45 begav vi oss bort till skolan för att få en bra plats. D.v.s. vid en bänk eftersom farmor var gammal och inte orkade stå upp så länge.
När klockan närmade sig 13,00 var det fullt med folk på skolan som stod och väntade på studentbarnet/studentbarnen.
När klockan var 13,15 rusade den första klassen ut och var fria från de 13 åren i skolan.
Då sprang dem upp på en scen. Där spelades det en låt som klassen själva hade valt och sen skulle dem stå nedanför scenen och vänta tills alla klasserna hade varit uppe på scenen. Min brors klass gick ut på scenen näst sist.
Där stod dem och skrek och sjöng en ramsa och tutade i dessa jävla gastutor.
Efter det så gick studentbarnen ut till sina anhöriga och fick blommor och nallar och allt möjligt som dem hängde runt halsen. Sen var det dags att åka traktor en runda om stan.
Jag ska inte nämna vilket hyss min brors klass gjorde i stan.


När dem hade åkt traktor så hämtade pappa upp brorsan och mig för att åka en runda med Volvo C70 cabben.
När vi kom hem igen så drack vi välkomsdrink och sen blev det dags för mat.
Sen var det ju fotboll på tv som fotbollsNÖRDARNA tvunget skulle kolla på.
Men i pausen drack vi kaffe och åt tårta.

Klockan 20,00 åkte jag, farmor, farmors kompis, brorsan och pappa och lämnade farmor och hennes kompis på Ängelholms tågstation. Dem skulle ner tillbaka till Malmö där dem bor.
Här hemma var det bara mormor och mammas lillebror som var kvar. Alla andra hade åkt hem.

Jag brände mig rejält på armarna och i nacken när vi stod på skolan och väntade på studentbarnet. Usch vad det gör ont.
Så jag hade lite frossa igårkväll.

Men det var en trevlig studenfest! Tack alla!

Bilder finns på min bilddagbok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0