Cela Rothenberg

Om fyra veckor så ska alla nior på min skola åka till Polen. Så idag var det ett ögonvittne som hade överlevt lägrerna i Auschwitz. Hon va på vår skola och pratade om vad som hade hänt under tiden dem var på lägrerna. Det var spännande och eftersom vi hjälpte läraren att sätta ut stolar och fixa ett bord och en skön stol till Cela så fick vi ta emot henne. Hon va en himla mysig och skön person. Kanske ca. 80 år. Men rätt pigg för sin ålder. Hon pratade i ca. 2 timmar och sen fick vi ställa frågor. Men där kom inte upp så många frågor. Så hon gick till personalrummet och tog en fika och sen åkte hon säkert hem.

Mamma hämtade mig efter skolan, sen körde vi och lämnade en jacka och så handlade vi mat till mormor. För imorgon så kan vi inte handla eftersom jag och mamma ska åka till Gekås IGEN och lämna tillbaka min plattång som är isönder. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0