Sorry...

Har tyvärr inte hunnit att skriva något inlägg på två dagar eftersom jag kom hem vid 24,15 från Liseberg och igår var jag i Halmstad hela eftermiddagen. Men nu tänkte jag uppdatera allt från Liseberg och lite annat.
Lägger även upp NÅGRA bilder från Liseberg. Jag vill redan åka dit igen. Det var 30 grader varmt i Lisebergshålan i Göteborg.
Okej då kör vi på...kommer bli ett stort inlägg;

Liseberg;
Busseresan var lång och rätt seg, men fällde ner sätet i bussen och vilade en stund. När vi väl kom fram var det skönt att sträcka på benen. Solen sken och jag bara svettades av all värme! Puuh.
Där var ingen kö, så det vara bara att gå rätt in. Det är skönt när man slipper köa. I alla fall i 30 graders värme.
Nu ska jag berätta om åkattraktionerna.

Först när vi hade köpt åkpass så åkte vi Rainbow. Den e rolig. Det kittlas mycket i magen.
Sen åkte vi Farfars bilar 6 gånger...dem som jobbade vid bilarna gjorde så att vi fick åka LITE snabbare...men det var inte mycket att hurra för.
Vi åkte Cirkusexpressen (egentligen för barn), Kaninresan, den är mysig!, Kaffekoppen, Lilla Lots...den åkte rätt snabbt fast att den va för barn, Kanonen...första gången i mitt liv. Men den var riktigt kul...lite läskig också.
Radiobilarna åkte jag 3-4 gånger...fick skit ont i nacken eftersom en jävla invandrare körde in mig i sidan, MYCKET HÅRT OCH SNABBT!
Åkte även Juke-box inkl. raggarmusik haha. Åkte Kulingen 5 gånger...kittlas jävligt mycket i magen!
Uppskjutet, första gången i mitt liv. Men absolut inte sista!
Pariserhjulet...trevlig utsikt, Lisebergstornet. Man märker hur himla fint Göteborg är uppeifrån. Slänggungorna åkte jag 2 gånger, Kållerado, blev skit blöt!, Flum-Rider, blev inte alls blöt. Sagoslottet...mysigt, Kristallsalongen, inte så rolig faktiskt.


Sen spelade jag lite spel...vill vinna stort någon gång. Har aldrig hänt! :(
Jag spelade Marabou chokladhjul = Ingen vinst
Plopp chokladhjul = Ingen vinst
Center chokladhjul = Ingen vinst
Chipshjulet = Ingen vinst
Ostkupan = VINST!!!

Gick även in i nästan alla underbara Lisebergsaffärerna. Jag köpte ett halsband med ett S på, Nyckelring med en Liseberskanin på, Rosa kakburk och godis fast att det kostade 9,90 kr/hg. Vilet är för dyrt egentligen. Men så dyrt godis köper man ju bara när man är på Liseberg, och hur ofta är det? Inte så ofta för min del.

Var som sagt hemma vid 24,15 på natten. Sen gick jag och la mig...då var man rätt trött!

Fredag;
Igår i skolan var man rätt sleten och trött...ville bara vara hemma från skolan.
Efter skolan cyklade jag hem och sen skulle hela familjen till Halmstad. Det skulle köpas en gul plastduk att ha på borden vid studentfesten. Det köpte vi på EKO:-. Sen åkte vi till Zim Zala Bim och handlade lite småsaker där och så lämnade vi en inbjudan till en som bor i Halmstad. Sen fikade vi på Mc Donald´s och sen åkte vi hem. Sov lite då eftersom jag var så trött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0