Anorexia


(Det är inte denna tjejen, men inte långt ifån heller)

Jo, jag brukar ju kolla på "Sjukhuset" som går på kanal 3, måndag till torsdag klockan 19,30.
Visst, det brukar ju oftast vara med något spännande i serien...något som man vill fullfölja till 100%.
Och så igårkväll när jag satt och tittade på programet så var chefen (som också är läkare) inne hos en tjej, eller kvinna. Jag vet inte exakt hur gammal hon va, men kanske i 20 års-åldern. Det börjar bli mycket intressant nu...denna kvinna som leder av svår anorexia, då menar jag verkligen SVÅR!!! Hon väger endast 26 kilo och är lite över 20 år kanske.
Asså, det är ju inte klokt att man bara kan vara så smal!
Läkaren som heter Urban på "sjukhuset" sa till tjejen att dem ska tvinga i henne mat via sprutor och sånt.
Och självklart blev hon förtvivlad. Då hörde man att hon sa med en svag och anorektisk röst (kan man ha det?) :
- Jag vill inte gå upp mer ur mina 26 kilo!
Asså usch säger jag bara. Att hon inte kan förstå. Skinnet bara hängde på henne och hon hade ju knappt någon röst till att prata.

Som tur var hade tjejen följt med sin mamma till sjukhuset för att söka hjälp. Och nu ska dem göra allt, verkligen allt för att hon ska gå upp till en vanlig vikt (i hennes ögon är det 26 kilo!). Så i dagens avsnitt får man följa den här tjejen. Läkarna ska göra en behandlingsplan för tjejen.
Tjejen med anorexia har även sagt i programet:
- Jag dör hellre än att äta dem där kolhydraterna!
Snälla, lilla tjej. Hur tänker du? 
Man mår ju dåligt av att höra att hon säger så, visst, själklart är det jättejobbigt för henne. Men hon behöver ju akut HJÄLP!!!

(Urban på "Sjukhuset")

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0