Prov+kaffe= I love it

Inte skrivit på några dagar nu...bara vilat ut i helgen. Ordentligt! Sov till klockan 13,00 igår.
Sitter hemma nu, har haft prov i livsmedelskunskap om grönsaker, lökar och allt dedär. Enkelt prov måste jag nog säga. Nästan för enkelt.
Vi fikade under provets gång. Kaffe och kanelbulle.
Det återstår 2 lektioner kvar av dagen. Sen ska jag åka till Halmstad med mamma och kolla på nya vinterskor.

Va vad det jag sa...om den där glasskopan som jag sa att det hette. Men nu har jag tagit reda på att det heter mosskopa. Ni vet om man är på ett gatukök och beställer mos och korv eller nåt, så får man ju så fina kulor i mos. Och det gör dem med en skopa, som liknar en glasskopa. Sån ska jag köpa. Men jag ska ha den till glass, det kan man ju också.
I alla fall så skulle man ju beställa den genom mammas jobb. Och hon skulle fråga efter organisationsnummret genom mammas chef. Och ja, hon har inte gjort det ännu eftersom vi fattar att hon inte kommer att gå med på det och för att det kanske är lite riskabelt för mammas del.
Så jag har hittat en annan firma som säljer till privatpersoner! Har skickat iväg ett mail och frågat lite. Så inväntar svar från dem nu.
Hoppas bara att inte frakten är skit dyr...på en firma hade dem en frakt på 175kr!!!

Nu ska jag gå och fixa någon käk, sen får jag väl bege mig tillbaka till skolan. Jag vill inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0