The Voice

Mina nya vinterstövlar
Mina nya vinterstövlar på bilden :) Inköpa i måndags.

Är ledig idag igen...vet faktiskt inte riktigt vaför, men vår lärare sa det så då är vi ju det också.
Så idag har mitt höstlov börjat. Jävligt skönt med andra ord!
Vaknade vid 8,30 för Musse Hasselvall skulle vara med i Vakna med The Voice. Ett bra morgonprogram som jag tittar på varje dag innan jag sticker till skolan.
Josefin Crafoord gör ju hela programet bättre. Plus i kansten för henne.
Ja, sen gick jag och la mig i sängen igen. Tyckte inte att jag skulle gå upp så tidigt nu när lovet hade börjat.
Sov till 10,45 och sen drack jag kaffe som va iskallt! Mamma hade hällt på kaffet på min "nya" termos från Rusta. Och jag säger bara en sak. KÖP ALDRIG EN TERMOS PÅ RUSTA!!!
Den höll inte värmen...så jag drack nyponsoppa i stället.

Åt färdigköpt mat idag...denna maten är den enda som jag äter när det gäller färdiglagad mat i butiken. Alltså "lådemat".
Man fick två goda yoghurtsbröd också. Denna maten är då basmatiris och indonesisk kyckling i en god sås. Kostar väl 30 kr.

Ikväll ska jag fixa en god middag. Ska överraska mamma och brorsan. Så jag fick låna mammas kort och så gick jag ner till stan och köpte det jag behövde. Jag kan ju säga till er vad jag ska laga, för ni lär ju ändå inte kunna skvallra.

Till förrätt blir det en snitt med skinka, sallad, mimosasallad, tomat och persilja på och en snitt med sallad, ost, paprika och persilja (färsk).
Till huvudrätt blir det stekt lövbiff, potatisstrips i ugn (hemmagjorda), bearnaisesås (inte hemmagjord eftersom det tar tid och det är svårt) och ½ tomat i ugn.
Låter det bra?

Muffins som jag bakade i tisdags. Överraskning till mamma

Mat som jag åt ...förra tisdagen. Rotfruktsgrönskaer, kyckling och kall örtsås. Skitgott!

Måste bara visa den ursöta lilla korg som jag gjort av en apelsin...med små bitar av kiwi i. Man kan även göra små kulor av ex melon med en perisienneskopa. Finna att köpa på ex Cervera.

Nu ska jag koka lite kaffe och äta på chokladstången som jag köpte på chokladhuset Cacaó på vägen hem från stan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0