Påskägg

Dessa påskägg är fina!
Brorsan kom hem med ett stort påskägg fyllt med godis som han fick från sitt jobb. Snacka om avundsjuka! Jag vill också ha ett ägg med godis... Fast det kanske jag kommer få också, man vet ju aldrig vad påskharen eller påskkärringen lämnar efter sig!
Imorgon ska jag till Lillstugan och köpa påskgodis. Så det finns något att stoppa i dessa jäklans äggen. Får ta ägg från "påsklådan" där vi har alla påskgrejjer, inte så mycket. Det är knappt lönt att ta upp en massa kycklingar och sånt mög. Det ska ju ner igen en vecka senare. Knappt!
Och sen är det ju väldigt onödigt att gå och köpa nya påskägg varje år, när de ändå ser likadana ut. Kan inte de som producerar påskäggen göra de lite snyggare. Måste där alltid vara en tupp eller höna på.
Och NEJ, det är INTE barnsligt med påskägg! Även vuxna kan få påskägg. Alla äter ju godis, vad är det då för barnsligt?!

Idag har dagen varit rätt slapp. Hade praktiskt på restaurangskolan vilket betyder att vi lagade mat. Kalops gjorde jag och Elin, som jag skrev om igår. Vi åt även dillkött med kalv och plommonspäckad skånestek.
När jag slutade så har jag och mamma handlat en massa mat till grandma. Hon klarar inte av sånt själv. Mormor asså!
Fick en tjuga för att jag handlat, eller hjälpt till.
Har gjort ärenden på apoteket - panodil, helosan-kräm och schampoo. Va på systembolaget och handlade det som man köper där...för er som inte vet: Alkohol! :) Världens godaste dryck.
Åkte och solade solarium vid 17 och så har jag hemmatränat. Skönt!

Oj, det blev mycket text dethär...just det. Måste berätta att jag testade den nya glassen Nogger MINT idag.
Mmm, den va god. Men kanske lite väl mycket mintsmak. Jag skulle köpt den nya Magnum, men den kostar ju för f*n 22 spänn! Lite dyrt för en glasspinne, den är bara hälften så stor som de vanliga Magnus-glassarna! 

Arrivederci! ♥

Kommentarer
Postat av: Hampuz

Alkohol är väl ingen dryck... ?

2009-04-10 @ 20:40:14
Postat av: Anonym

Svar till Hampuz:

Jo de är det väl?! :)

2009-04-11 @ 14:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0