Sjuk

Ledsen att jag inte skrivit, men jag råkat ut för en tråkig sak. Jag har blivit sjuk! Tro nu inte att det är farligt, jag har "bara" feber, hosta, ont i halsen och förskylning. Ingen större fara asså. Men förskylning är lika jobbigt de.
Vet inte hur många gånger jag snyter mig om dagen, men jag har köpt Edets näsdukar. De är så sköna för näsan, man får inte sår i näsan som man får om man använder vanligt hushållspapper eller toalettpapper. Vilket är skönt, för det finns nog inget värre än sår i näsan - när man är förskyld!

Såhär ser det ut på bordet. Allt vad man behöver när man är förskyld. + lite dricka, fast det har jag. Det är viktigt att dricka mycket när man är sjuk. Särskilt kolsyrat har jag hört.

Jag åkte på förskylningen i onsdagskväll. Det skrev jag om på boggen att jag hade börjat få ont i halsen. Det blev bara värre och värre sen, men just nu känner jag inte av det så mycket i halsen, mer än att det kittlar och kliar.
Tvättade och strök lite i onsdagskväll. Var tvungen att stryka kockrocken som jag skulle ha med mig på torsdagen.
Torsdagen var väldigt jobbig. Vi lagade mat nere på restaurangskolan och jag frös som f*n.
Jag stod och värmde mig vid spisen. Som tur var så gjorde jag inget komplicerat när det gäller mat. Det skulle jag aldrig ha orkat! Jag gjorde en fransk tomatsallad och tzatziki.
Det va meningen att jag skulle gått hem efter middag eftersom jag kände att jag inte orkade mer, men jag och Johanna skulle städa i klassrummet, toaletterna och omklädningsrummet och jag tyckte att det va synd om henne om hon skulle göra det helt själv. Men jag kan ju säga så att det va jävligt jobbigt att dammsuga. Svetten bara rann...
När vi hade slutat kunde jag knappt komma hem, det va väldigt ansträngande att cykla!
Vilade och tog tempen när jag kom hem. Jag hade 38,3 i feber, så det va inte så konstigt att det va jobbigt att städa och laga mat!

Så igår va jag hemma från skolan. Jag hade ett viktigt test egentligen och en argumentation i skolan. Men man kan inte gå i skolan om man har feber + att jag vill inte smitta de andra i klassen. För då kommer jag åka på den igen!
Så jag har bara vilat och tagit det lugnt. Ska gå ner och lägga mig i soffan lite.

Gjorde en smörgåstårta igår. Men hade inget smaksinne igår så jag vet inte om den va god, men jag ska äta den till middag ikväll också för nu har jag fått tillbaka smaksinnet!

*host* - Gud va jag hostar mycket! Jobbigt. Måste ta hosmedicin.
Kommer inte uppdatera så ofta nu, måste få vila!

Hejsålänge!

Kommentarer
Postat av: Cajsa

krya på dig :) Snart måste vi va det va ett tag sen. När du har blivit frisk, vill du hitta på något då typ fixa. :):)

2009-04-05 @ 13:25:17
URL: http://hallgreen.blogg.se/
Postat av: Cajsa

Krya på dig. vi måste vara någon gång nu på påsklovet, det va ju ett tag sen nu. vi kan typ gå till stan och fika lite eller något annat. Bli frisk nu så vi kan vara :)

2009-04-05 @ 17:01:14
Postat av: Stefanie

Svar till Cajsa:

Tack gumman! Ja vi måste hitta på något snart, men vi har ju inte lov samtidigt, men det borde gå att fixa ändå. Jag är ledig på fredag! :) Då kan vi göra något.

2009-04-05 @ 17:13:09
URL: http://lothigiius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0