Pulka är för småbarn...

Sitter och väntar på att mamma ska sy färdigt sina byxor, sen ska vi kolla på film. Den nya som jag köpte på Gekås för 90 spänn.
P.S I love you heter den. Idag är det filmväder. Den snöar och det går inte att vara ute, finns inget att göra. Jag är för stor för att åka pulka. Pulka är för småbarn, i alla fall enligt mig. Om man inte umgås med småbarn då. I såfall får man ju åka för deras skull. 
Men det kan kvitta, för jag har ingen pulka och det ska inte införskaffas heller. Om jag inte skaffar barn, men det lär ju dröja...


Igår va mamma och jag och köpte "päror", potatis ute på landet. 30 spänn för 5 kg potatis, rätt billigt.
Det luktar så underbart gott när man kommer in där och ska köpa potatis. Man tar själv en säck och skriver vilken sorts potatis, hur många kilo och priset på en lapp. Lägger pengarna i en bruk och sen är det klart.
Smidigt och enkelt. Där är ingen som är och vaktar, så man är helt ensam där.
Potatis doft är gott. Vet inte varför jag har fastnat för den doften. Speciellt!

Annars idag ska jag inte göra något speciellt. Köpa gräddfil till dippan ikväll och ingredienser till vetebullar, ska göra semlor imorgon, eller bara bullarna så de är färdiga tills på tisdag. Då är det fettisdagen. :)
Ikväll blir det Postkodmiljonären, Let´s Dance, Hjälp och massa godis. Chips och dippa, marabou frukt & mandel och never stop. Som jag köpte på Gekås. Dem är mycket billigare med never stop där en här. 10 kronor billigare. Alltid nåt.
Vad ska ni göra ikväll? Tv-kväll? Date? Festa? Dricka? Sova? Dansa?

Kanske att jag skriver mer sen, annars får ni ha en bra fredag!
// Lothigiius

Kommentarer
Postat av: vvvanessssss

inget :D softa :D

2009-02-20 @ 14:24:32
Postat av: Lothigiius

Svar till vvvanessssss:

Det är skönt de me :)

2009-02-20 @ 14:26:28
URL: http://lothigiius.blogg.se/
Postat av: a

Ikväll ska jag festa med min pojkvän :)



du får ha en toppen bra fredag Stefanie,

ses på måndag!

2009-02-20 @ 14:28:43
Postat av: Lothigiius

Svar till a:

Härligt, var är det fest någonstans?:D

Aa, du med Ida. Sup nu inte skallen av dig <3

Ja, tyvärr så är det ju skola då! ;)

2009-02-20 @ 14:33:55
URL: http://lothigiius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0