2009...nytt år - nya tag

Har bara vilat och kollat på film hela dagen. Vaknade vid 12 och mitt öga har blivit svulet eftersom jag har en vagel under ögat. Så har tagit det lugnt idag. Skönt efter nyårsafton.
Den firade jag hemma hos en  kompis. Åt middag hemma först. Fläskfilé med hackade valnötter, persilja och persiljesmör, klyftpotatis, cousinnesås och wokade grönsaker. Himla gott.
Drack lite öl och likör hemma hos min kompis och vid tolvslaget blev det rakteter. Jag hade inga själv. Tycker det är tråkigt och onödiga att slänga pengarna på. Men fint att titta på. Det finns ju så många andra som har fyrverkerier så man kan titta på deras.

Farmor har kommit hem från sjukhuset. Pappa ringde och sa det. Så det är skönt. Jag får ringa henne imorgon. Bäst att låta henne vila idag.
Då kan jag ändå åka och hälsa på henne när jag åker ner. Det var ju bra.

Ska snart bänka mig framför tv:n igen och kolla på Parlamentet som fyller 10 år. Imorgon är det fredag. Vad ska man då göra?

Ha en fortsatt bra 1 januari 2009!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0