Semlor - alldeles för dyra

Det va en meteorit som jag såg i lördagskväll. Den som jag skrev om här på bloggen. Rätt häftigt ändå att jag såg den.
Just had to say it. If anyone was wondering.
I lördags gick mamma och jag ner till cafeét nere i stan och köpte med oss 2 semlor hem. Det är rätt dumt att dem har börjar smygsälja dem, bara för att få in pengar. Det är ju många som köper, fast att det inte är februari ännu eller fettisdagen. What a strange namen really.
Men semlan va mycket god. Man vill ju bara äta mer och mer. Detta året tror jag att jag ska baka egna, hemmagjorda semlor. Billigare och godare.
Det är inte klokt vad fiken kan ta betalt för en semla asså. Likaså kaffet. När jag va i Malmö på Mäster Hans Café så kostade en kopp svart kaffe 20 (!!!) kronor och skulle man fika kaffe och semla så gick det på 55 kronor. Det är ju inte klokt. 35 kronor för en semla! Makakalöst rent.
Här där jag bor. I Laholm, där tar dem 21 kronor för en semla. 18 kronor om man ska ta med sig den hem. Rätt dyrt det med, men det är ändå dubbelt så dyrt i Malmö. Det kostar ju inte mer än ca 10 kronor (knappt) att göra själva bullen själv, och då får man rätt många. Sen ska man ju ha vispgrädde, mandelmassa och florsocker med. Men det kommer ändå inte upp i dem priserna.
Kan inte ni vara så snälla och skriva vad kaffe eller 1 semla kostar där ni bor. Vore roligt att kunna jämföra.
Man kan ju undra vad dem dyra cafeérna tar för en semla då, som exempel Expresso House som tar 25 kronor för en kopp svart kaffe, då tar dem väl 45 kronor för en semla. Skulle inte förvåna mig ett dugg. Dessa semlor är ju HUTLÖSA när det gäller priset. Visst, dem är goda, men inte värda att betala 35 eller mer för.


Kommentarer
Postat av: Klara

4 för 59 har jag sett.

2009-01-24 @ 11:58:22
Postat av: Lothigiius svarar:

4 för 59 är ju rätt billigt, det är ju cirka 14 kronor styck. Var finns dessa någonstans?

2009-01-25 @ 14:47:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0