Söndagsutflykt

Idag har mamma, jag och brorsan åkt en liten söndagsrunda. Vi köpte kakor på Vallberga bageri och sen åkte vi till Mc Donalds i Ängelholm där vi köpte kaffe som vi tog med oss. Såg en hel buss med Röglefans. Dem skulle se matchen idag och stannade till på donken för att käka.
Sen stannade vi till på Skånebils grymt stora parkering. Kollade lite bilar, och körde runt inne i Ängelholm.
Det va meningen att jag skulle övningskört på parkeringen, men jag va så kissenödig så det blev inte. Det blir svårt att koncentrera sig då.

Åkte hem och tvättade håret, sen åkte mamma och jag och solade solarium på hennes jobb. Gud va skönt det va med värme! Det var ju ett tag sen.

Mamma berättade imorse att hon hade hört någon som tog i vårt dörrhantag mitt i natten, klockan va runt 03,00 trodde hon. Jag blev rädd...läste precis på Hallandspostens hemsida:

Spår säkrade efter nattens inbrott Laholm Under natten till söndag har det varit tre bostadsinbrott i Laholm.


Det första kom till polisens kännedom 23.02. Där bröt sig tjuvar in hos en 92-årig kvinna men hon vaknade och skrämde iväg dem innan de hann få med sig något. En granne hade sett tre personer smyga omkring i området.


Nästa larm kom in 23.24 från Konvaljevägen. Där hade tjuvarna brutit sig in via altandörren och fått med sig en dator och kontanter. Polisen har här lyckats säkra vissa spår.


Vid 04.38 kom ytterligare ett inbrottslarm. Den gången från Parkvägen där tjuvar sökt igenom bostaden och fått med sig
en TV och smycken bland annat.


Polisen utesluter inte att det kan finnas ett samband mellan nattens inbrott.


Usch va läskigt. Då vart det tjuvar som tagit i VÅRT dörrhantag. Garyyyyy...
Parkvägen ligger bara något meter ifrån vår lägenhet. Säkert småglin som är ute och springer och gör inbrott. Så onödigt! Vett och etikett borde dagens ungdomar lära sig, de som inte har fått det i uppväxten då.

Imorgon ska vi ha svenskauppsats i skolan. I aulan i 3 timmar. På tisdag ska jag till tandläkaren och laga hål. Nervöst!
Ikväll finns det i alla fall något att se fram emot. Melodifestivalen - dagen efter klockan 20,00 i Svt1 och klockan 21,00 kommer beck.

Hörs igen imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0