Hemgjord glass


Såhär ser jag ut idag. Tights, kjol från Cubus och tröja från Lindex.
Lite somrigt men vafan...det är ju grannt väder idag.

Har precis gjort parfait (gräddglass) med ananas i. Så den står i frysen nu för att bli frusen (såklart). Vad annars står den i frysen för? Inte för att tina haha. Skämt o sido.
Den ska vara i frysen i minst 4 timmar. Men jag brukar låta den stå över natten så den är riktigt frusen. Glass ska vara ordentligt frusen annars är det inte gott.
Jag hade inte tänkt äta den i veckan. Den håller ju länge. Det kan vara bra att ha i frysen ifall man blir sugen. Man vet ju aldrig!

Dagens middag va kyckling som jag marinerat med pressad vitlök, olja, salt, citronpeppar och vitpeppar. Det blev himla gott. Till det ugnsrostad potatis, kall sås med smak av franska örter. Wokade hari corverts och coctailtomater och lite kryddor. Det blir mycket gott. Testa vettja!


Nu ska jag ta och vila lite. Hörs senare ikväll!
// Lothigiius

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0