Fredag 090515



Idag har det varit en kort och skön skoldag. Hade sovmorgon till 10,00 och slutade skolan klockan 12,10. Anledningen till att vi slutade så tidigt var att vår alkoholhanteringslärare skulle iväg och så sköt vi fram svenskalektionen. Annars skulle jag slutat 14,30. Så det va skönt att komma hem tidigt en fredag! Åt lunch hemma. Laxgratäng. Världens godaste dessutom!

Idag är det fredag, och helgen står framför mig...gud så skönt! På söndag ska jag jobba på mammas jobb. Från 11,15 till 13,30. En anställd är gravid och jobbar bara halvtid och då får jag rycka in två helger och hjälpa till. Jag har varit på mammas jobb sedan jag va liten bebis, så jag vet hur det funkar och jag vet vad man ska göra.
Jag brukar vara där på julafton, nyårsafton, påskafton, midsommar m.m. På midsommar rensar jag jordgubbar och packar mat till packet (mat som ska köras hem till dem gamla). Det är mycket som ska göras. Så några tusenlappar har det blivit med åren. Men den har jag smällt upp så snabbt så det ryker!

På bilden ovan ser ni en limekladdkaka med färska jordgubbar (ej svenska!). Jordgubbarna va mycket goda! Det var ett tag sen man åt jordgubbar...dessa kom från Spanien, så dem var inte så miljövänliga om man ska tänka så. Dem är inte heller lika goda som svenska! Dessa smakar inte så mycket och är inte så saftiga som svenska jordgubbar.

Vi hade soppbuffé i torsdags på restaurangskolan. Detta är en räksoppa. I avfallshinken bredvid ser ni hur många räkskal som slängdes. ½ hink!

Min sparrissoppa som jag gjorde. Den blev skitgod! Jag älskar grön sparris så det va kanske inte så konstigt att den va god. I sparrissoppan hade vi sparrisknopparna (bilden till höger).

Till dessert kunde man välja på mjölkchokladmousse (bilden) eller limekladdkaka (bilden längst upp)

Kommentarer
Postat av: yollande

Nu finns en del av svaren uppe på bloggen, dont forget to check it out ;)



sv: shiiet va gott ser kakan ut ..MUMS!kram

2009-05-15 @ 19:39:44
URL: http://yollande.blogg.se/
Postat av: fanny backman *

ja verkligen :)

Jo det är klart du får lägga in min blogg på dina länkar, kan göra desamma jag också ja :)

2009-05-15 @ 22:59:16
URL: http://faannybackman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0