Recept

Här har ni ett underbart gott recept på vitlökssås. Jag brukar använda den till hemmalagad pizza, men den passar utmärkt till kötträtter eller som dipp till grönsaker och chips.
Just detta receptet har jag kommit på själv, men det kan hända att det finns liknande. Men detta är mitt som jag delar med mig av.

Till 4 personer:

  • 1 stor vitlöksklyfta
  • ½ - 1 tsk örtsalt
  • 3 dl gräddfil

Lägg gräddfil och örtsalt i en skål. Pressa vitlöken i en vitlökspress. Blanda ordentligt och njut!


Jag änvänder min finfina gröna skål som är köpt på DUKA, för tillfälligt finns den inte i butik. Hade önskat att jag köpte alla färgerna som fanns. Men dem kommer säkert tillbaka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0