Fest!


Jag hade så jävla kul på festen i lördags! Åkte till Johanna först, vi skulle gå tillsammans till Jessica.
Johanna och hennes familj hade ett jätte vackert hus. Jättestort och altanen va underbar! Dem hade en stor stentrappa som va gudomlig...
När vi kom hem till Jessica så spelades det musik och vi började på maten som vi lagade tillsammans.
Klyftpotatis, kryddig bearnaisesås, mangoraja (en helt ny sås för mig. Men den va god!) och vitlöksmarinerad kotlett. Jättegott!
Men jag kan ju inte precis säga att fet mat dämpar fyllan, för både jag och Jessica vart fulla sen och det va inte så kul. Men det va en skön känsla. Som tur va så vart jag inte bakfull dagen efter!
Under tiden som vi lagade mat så drack vi cider och jag hann både dricka 1 cider (Xide med smak av pine + citrus) och 1 öl (Giraff). Sen satt vi ute på Jessicas veranda som var inglasad och åt. När det började bli kallt så gick vi in till deras fina vardagsrum. Jessica hade en jättefin tv-bänk och en fin lackhylla som är köpt på IKEA. Deras nya tapet va väldigt snygg!
Under tiden vi satt i vardagsrummet så snackade vi en massa, skickade sms till Ida i klassen och undrade om dem va på väg till Karsefors, vi drack ännu mer cider (Gravendal med smak av päron), ABSOLUT VODKA mandarin. Den va riktigt god! Sen drack jag någon annan sprit som jag inte minns va det va. Och ännu mer cider och en cider som heter Diabolo Ice Lime som jag fick smaka av Jessica. Mums!
Efter all denna sprit, öl och cider så började det kännas i huvudet. Det snurrade som fan och Johanna sa att jag vinglade. Ändå drack jag en massa vatten ( Det dämpar fyllan), men det gjorde ingen nytta!
Jessica va skitfull, hon satt på golvet, smakade av sina föräldrars sprit (direkt ur flaskan), hon slog sönder 1 shotglas och kastade sin mobil överallt. Vi fick hjälpa henne att gå för hon ramlade hela tiden. Jag hade nog med min egen fylla. Men det gick bra och Johannas pappa körde oss till Karsefors.
Väl där så hann vi inte mer än ut ur bilen förräns Jessica spydde. Tur att vi inte tog med hennes lilla väska med cider i som hon tvunget skulle ha med sig, men jag och Johanna förstod redan hemma att hon inte skulle ha mer alkohol. Så hon fick nöja sig med sin vattenflaska som vi fyllde på med vatten säkert 4 gånger.
Vi betalade inträdet och sen hade vi skitkul, i alla fall jag och Johanna. Jessica va så full att hon knappt visste vad hon gjorde. Min fylla hade börjat försvinna och det va tråkigt atta vara en "normal person" så jag fick 1 öl av brosan som också va på Karsefors med sina vänner. Sen började jag bli snurrig igen och Johanna sa igår att jag hade sagt till en kille som va 12 eller 13 år att:

- Tro inte att du e full!
Han svarade:
- Va?
Jag svarade:
- Nej, jag sa inget!

Vad får man allt ifrån, haha. Hälsade på dem flesta i klassen som va skitfulla dem med. Fick smaka cider av Linnea (Rekorderlig, den godaste av dem alla!) och sen smakade jag Bacardi coconut också av Linnea. Föst direkt ur flaskan och sen blandat med henne Rekorderlig. Så det blev mycket sprit ,öl och cider för min del! Men gott är det!

Men trevligt och kul hade vi och det är ju det viktigaste! Klockan 01,20 eller nåt sånt så ringde vi efter min mamma som fick hämta oss.
Lämnade Johanna hemma hos sig och åkte hem till Jessica för att hämta p-piller och sen hem till hennes kille.
Tack för denna underbara kväll giiiirls!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0