Veckohandling

Sitter och kollar på Kvällsmat, ett program som går på lördagar på tv3. Jag vill ha tips på vad man kan äta till kvällsmat. Passande att jag kollar på just ett program som heter så va...
Vi har börjat veckohandla i min familj. Förr handlade vi när vi behövde och då blev det att när man väl var i affären så handlade man det som man egentligen inte behövde. Som godis!
Men nu handlar vi 1 gång i veckan. På Willys i halmstad, Söndrum. Vi har gjort detta nu i 4-5 veckor och vi ska se om det blir någon skillnad i plånboken. Det borde bli det, jag hoppas att det blir det. För då kan man ha råd till annat också, än mat!
Men ibland får man göra undantag, så man måste göra och det är om man exempelvis ska ha paprika, som ska användas en tisdag och vi veckohandlar på fredagar. Då är vi tvugna att handla den senare för annars blir den skrumpen.

Ska kolla vidare på programmet nu... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0