Polisen på besök!



Massa snygga skor, hade lätt velat ha alla! Problemet är bara att jag knappt kan gå i högklackat! Något jag önskade att jag kunde! Ser bara ut som en kobent människa som försöker gå normalt. I alla fall i klackar högre än 9 cm. Under det kan jag gå i. Sen gäller det att skorna är bekväma också! Jag får typ alltid skoskav och det är inte så skönt! Men man kan ju drömma om en massa fina skor i alla fall! Vi kan ju låtsas att jag kan gå normalt i dem!

Beställde dessa grymt snygga haremsbyxor och den vita tröjan från H&M. Byxorna var riktigt snygga på! Åhh! I Love ♥ 

Nu ska jag berätta en "kul" sak som hände i helgen. I lördags kl 19 ringer telefonen. Mamma svarar. Hon ger mig luren och säger att det är polisen. Först tänker jag "va!!! Nä hon skojar", men jag tar luren och säger mitt namn. Jag var nära att säga till den i andra luren att det är inte kul att ljuga om att det är polisen, men tur va så sa jag inget. För det var ju polisen!
- Hej! Det är ***** från polisen i ******. Vi har fått ditt mail och...är du hemma ikväll?
När han sa att de fått mitt mail klarnade allt upp!
- Ja, jag är hemma ikväll!
- Okej, då kommer vi förbi dig om ca 30 min. Vi har med oss en bild och sånt!
- Okej!
Jo anledningen till varför jag skickat mail till polisen är för att det är en försvunnen 65-åring här där jag bor och i tisdags när jag var på restaurangskolan på kvällen så såg jag denna mannen. Jag visste ju inte att han var försvunnen då, men la ändå märke till honom. Jag stannade upp och kollade ut genom fönstret. Han stod en bit ifrån, utanför. När jag sen hörde en polishelikopter dagen efter som flög runt lågt och länge så förstod jag att något måste ha hänt. Att de letade efter någon. Jag gick in på vår lokala tidnings hemsida och läste då artiklen om den försvunna mannen! Eftersom jag hatar att ringa till folk jag inte känner (om det inte brinner eller någon är sjuk) så skickade jag istället iväg ett mail till polisen i hopp om att de skulle läsa det. Tiden gick och jag fick inget svar på mailen. Jag tänkte att de kanske inte läser mailen de får med tanke på att vi bor i ett så litet samhälle. Men så i lördagskväll så hörde de av sig. De sa att jag var den enda som sett mannen efter att han försvunnit. Jag fick se en bild på honom och beskrivningarna på vad han hade på sig stämde överrens om vad jag såg honom i!
Jag var skitnervös precis innan polisen väl kom hit! Klart man blir nervös när polisen ska komma hem till en! Men det hade varit värre om man hade gjort något olagligt eller nåt sånt!


Kommentarer
Postat av: caroline

idag blir det second hand runda =D

2011-01-31 @ 13:36:51
URL: http://lovelyc.blogg.se/
Postat av: Erika

Nice grejer du beställde :)



sv. okej, skoj!

2011-01-31 @ 16:34:48
URL: http://icanpikan.blogg.se/
Postat av: Erika

sv: Åh, nice. De är jättefina :)

2011-02-02 @ 17:03:00
URL: http://icanpikan.blogg.se/
Postat av: Sara - Mamma till Nova

Hoppas din dag varit bra hittills?

2011-02-03 @ 11:35:05
URL: http://frokenkalmar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0