Att vara servitris...



Idag började halva klassen med att vara i servisen. Och där va bland annat jag med. Vi har fått lära oss hur man bär 4 och flera tallrikar. Var man lägger besticken. Att man ska putsa glas, bestick, tallrikar m.m. innan man dukar fram.
Allt sånt som hör till en servitris eller servitör. Det är faktiskt himla skoj att kunna.
Sen fick vi duka ett bord var som där skulle vara gäster vid.
3 stycker gäster skulle jag ha vid mitt bord, men jag fick bara 2...jag och en annan.
Till middag fick vi grönsakssoppa, samma som vi lagade första gången när vi va i köket och till det solrosbullar. Till dessert fick vi plättar, hallonsylt och grädde. Skitgott va det!

Det är så bra för vi får ju en serveings och drinkbok och en mat/kokbok som vi får behålla sen när vi har slutat och tagit studenten. Kan vara bra att ha då ju.


Nu ska jag gå och sätta på lite kaffe. Mamma kommer snart hem. Sen ska vi handla lite mat till helgen. Ikväll ska vi äta tacos. Kanske borde duka lite fint då?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0