Halloween

 
Middagen igår var trevlig...god mat. Efter förrätten och varmrätten var vi mätta och trötta, men disken återstod. In med den i diskmaskinen som tur va. Stekjärnet fick vi diska förhand. Tyvärr.
Gick och la mig hyffsat tidigt igårkväll. Vaknade hyffsat tidigt idag. 09,45 eller något sånt. Drack kaffe, kollade på tv och gjorde mig iordning ungefär 2! timmar senare.
 
Tomater i ugn är väldigt gott
 
Snittarna; till vänster är det snittar med ost och till höger är det snittar med skinka och mimosasallad

Ohhh...stekt lövbiff, ugnspotatis, bearnaisesås och tomat i ugn.
Jaette gouutt! som mat-Tina säger.

Idag har jag inte gjort särskilt mycket. Bara vilat och handlat mat till veckan. Har ju höstlov nu och då behöver man mat. 
På torsdag ska jag, mamma och en kompis till henne åka till Ge-Kås och handla. Julshoppa snarare. I alla fall för min del. Ska köpa två filmer i alla fall. Funderar på "Linas Kvällsbok" och "P.S. I Love You". Men jag får se va det blir.

Måste hinna köpa en pumpa och gravljus till morfars grav innan nästa helg. Jag villa att han ska ha en lite pumpa, så han också får känna av att det är allhelgona. Eller Halloween som jag säger.
Men vi ska även köpa en större pumpa att ha på framsidan av huset.

Jag har även kollat upp vad årets julkalender heter...hmm, va hette den nu? Jo just det, den hette "Skägget i brevlådan". Det läste jag på www.julhuset.blogspot.com. Ni kan gå in oh kolla där.
Det är inte klart ännu vad den ska handla om.
Det återstår att se när julen närmar sig med stora, snöiga steg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0