Resturangmat


På lunchen idag så var jag och klassen och åt på hotellet där vi även brukar laga mat på fredagar. Eftersom jag varit sjuk nu en vecka så visste jag inte det. Så det blev en glad överraskning när Kajsa sa det till mig idag.
Det var jätte mysigt att sitta i en resturang att äta mat jämfört med tråkiga skolmatsalen. (Godare mat också).
Vi fick fläskfilé, "hemgjort" (hemma och hemma ?!) bearnaisesås, klyftpotatis, grön sparris och ½ tomat som hade gjorts vid i ugnen. Det var super smarrigt. Fint upplagt också. Och inte nog med den goda maten, vi fick dessert också.(!!!) Äppelpaj och grädde (som var som smör i konsistensen!) och riven choklad på. Äppelpajen var INTE god!

På lektionen som vi hade idag, livsmedelskunskap så hade vi bärbara datorer som vi satt med i klassrummet och var inne på fruktogront.se och gjorde lite jobb där. Jätte mysigt. Fattades nästan bara en kopp kaffe haha. Det som var bra med datorerna var att vi behövde inte sätta dit en massa extra sladdar för internet eftersom det redan fanns i den.

När jag kom hem så gjorde mamma och jag äppelpaj...suuuper duuuper gott.
Kan man säga annat än att min dag har varit perfekt !?

Idag fick jag en ny tid till att göra min tatuering. Det blir nästa torsdag den...? 18 va? Spännande.

Gick faktiskt upp klockan 07,30 idag eftersom Musse Hasselvall skulle vara med på Vakna med The Voice. Kan bara inte missa den sköna killen. (Och snygga)! Sen la jag mig igen till klockan var 08,30.

Igårkväll skaffade jag mig en facebook. Så nu har jag det också. Rätt kul. Snacka med kändisar och sånt ni vet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0