Enkel smörgåstårta

Sitter och slurkar i mig Proviva jordgubb. En ny smak. Den är jättegod!
Känner att det börjar sticka i halsen, vilket innebär att jag kommer får ont i halsen ett tag framöver. Usch nej, inte kul!
Nu börjar det bli fint väder. Äntligen! Då vill jag inte ha ont i halsen...
Idag är det säkert +11 grader ute. Jätteskönt!
Tränade hemmaövningar när jag kom hem från skolan. Skönt, ska sola solarium senare ikväll.

( Fikat efter träningen)

Klurar ut vad jag ska äta till kvällsmat några dagar framöver, imorgon har jag tänkt göra ½ smörgåstårta, men rätt billiga ingredienser i. Det behöver ju inte vara så lyxigt en vardag. Eller så gör jag smörgåstårtan tills på fredag. Den ska ju helst stå och dra över natten.
Men sen har jag inte mer planer på vad jag ska äta.
Måste i alla fall åka och handla ingredienser, eller så gör jag det imorgon efter restaurangskolan. Vi ska laga mat imorgon. Köttfärsrätter, fast jag är i kallköket.
Kvällens middag blir enkel. Korv med bröd. Inte så gott, men det funkar!

På mammas jobb hade de såhär små och söta sockerdonuts! De va nog 7 cm i diameter.

Nei, nu kommer snart mamma hem. Ska vila lite på soffan. Vila, inte sova! Måste vila min hals!
Hörs!
Tjing // Lothigiius

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0