Piratfest

Igår va jag och jobbade på lagagården och plockade fram mat och diskade.
Temat på festen va pirat och gästerna som kom tog verkligen pirattemat på fullaste allvar. Kul.
När gästerna kom fick dem någon bål och lite godis till det.
Middagen betstod av helstekt gris, 3 pastasallader, 2 krämiga pastasallader, potatissallad, kall sås, bröd, smör och melon. Senare på kvällen fick dem kaffe, te, och en stor piratkista som dem kunde ta guldpengar ur.
Det va enormt mycket disk så man fick vara rätt snabb. Mamma diskade och jag plockade undan disken när den va färdig. Jag fick en tallrik som va jättevarm eftersom den precis kommit från diskmaskinen. Eller ja, alla tallrikar va ju varma. Den åkte i alla fall i golvet. När jag skulle plocka upp bitarna som gick sönder så skar jag mig på tummen. Aj!
Sen blev vi erbjudna några andra jobb.
Sen lite senare på kvällen, kommer inte ihåg va klockan va så åkte vi hem och sov.
Donald, min musiklärare va och sjöng och spelade på festen. Dem första gångerna han kom ut i köket så hälsade han inte, men efter att han hade fått i sig lite sprit så ble han genast mycket trevligare.
Ja tänk att man bli så mycket trevligare med lite sprit i kroppen.
Min gympalärare Kajsa va också på festen, men hon såg inte mig. Råkade nudda hennes tröja med ett bläck med griskött. Haha.

Nu sitter jag här, nyduschad. Ska gå ner i köket och ta mig en kopp oboý. Sen i eftermiddag ska jag promenera upp till mammas jobb och sola.
image315image316

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0