Inte min lyckodag

Fredagen den 4 juli ( i Malmö):

Idag började dagen med att vi åkte till en rastplats i Helsingborg för att äta frukost. Vi hade med oss baguetter och kaffe själva, så det var bara en sittplats som fattades. Det är inte så kul att sitta i bilen hela tiden. Man behöver röra på benen när man suttit i bilen ett tag. Vi gick ut ur bilen och började packa upp frukosten ur väskan. Jag hade en gul tröja på mig vill jag inlägga, och det gjorde ju inte saken bättre eftersom där kom säkert 100 stycken småbaggar och satte sig på min tröja och i mitt hår. Not so fun!
Dem dära baggarna drar ju sig til gult eftersom dem brukar sitta på rapsfält och sånt. Dem är verkligen inte roliga att handskas med.
Så vi gick in i bilen igen men baggarna följde ju efter och dem satt ju även kvar på min tröja och i håret. Medans jag försökte få av mig alla minibaggarna så höll jag ju i en kopp med kaffe i, och den spillde jag ju självklart ut i bilen. Som tur var bara lite, men som räddaren i nöden så hade vi våtservetter i bilen.

När vi väl var framme i Malmö så blev jag nödig. Nr 2, you know !? Å farmor var och handlade mat på andra sidan stan så där kom in inte in och farmors syster som också bor i samma område var inte hemma. Så det fanns bara en sak att göra.
Nej. Inte göra på mig i byxorna, utan gå in på willys som ligger i samma område som farmor bor.

Så man kan verkligen inte säga att detta var min lyckodag!

Efter detta så var jag och mamma och shoppade loss inne i stan i Malmö. Det var himla mysigt.

Vill ni veta vad jag köpte? Här kommer listan:


*   Svarta "plopp"-örhängen från H&M Divided (En speciell affär, inte vanliga H&M)
*   Blommig tunika från H&M
*   Rosa blus-tröja från H&M
*   Flerfärgad, randig tjockare tröja, fast med korta ärmar från Gina Tricot
*   Grå och blommönstrad tröja från H&M (det vanliga H&M)
*   Blommigt paraply
*   Mascara


Fortsättning om mina andra dagar i Malmö kommer i nästa inlägg...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0