Nypotatis / färskpotatis


Har ätit årets första nypotatis idag. Riktigt gott var det! Det var ju ½ år sen sist.
Jag gjorde en potatissallad med lollo rosso-sallad, coctailtomater, rädisor, rödlök och potatis. Och en hemmagjord dressing på det! Stekte chorizo till...lite kött måste man ju ha till.
Imorgon ska jag hem på lunchen och då blir det matjesill, gräddfil, gräslök, tomater och nypotatis. En midsommarlunch alltså :)
Vi börjar 09,25 och då har vi lektion i ½ timme, sen börjar vi igen klockan 13,00 och slutar 13,55. Skön dag!

Appropå matjesill. Det är inte klokt så dyr den är. 2 fileér i en sån paket kostar 30 kronor! Och 2 fileér räcker ju knappt till 2 personer.
Så mamma och jag köpte en majtesillhink eller vad man kallar det, den ligger på 2 kg och kostade 79,90. Så det är ju mycket billigare än att köpa en massa småförpackningar. Hur många lär man inte få köpa till midsommar annars? Väldigt många!
Nej, nån måtta får det allt vara!

Kommentarer
Postat av: frida

Huvva för sill. Men nypären är göda ;)



Ja,men jag tycker de flesta bra affärer har för små storlekar;)

2009-06-02 @ 19:10:20
URL: http://fridano.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0