Tips på sommarjobb!


Jobbar med en uppgift från Livsmedelshygienen. Vi har fått i uppgift 2 och 2 (jag och Johanna) att gå till en livsmedelsbutik och kolla i charken och bland köttet och skriva ner ingredienser i ex. nötfärs.
Kolla bästföre dag, förp. dag, tillverkare, ursprung, E-nummer etc. Allt sånt här MÅSTE finnas med på en lapp på förpackningen. Enligt livsmedelslagen!
Det är rätt intressant, men samtidigt lite äckligt när man ser innehållsförteckningen i ex. skinka...det är inte vad man tror att det är i den kan jag säga.

Ska snart göra färdigt uppgiften i hotellkunskap också. Uppgiften går ut på att jag jobbar på ett hotell i receptionen och så kommer det folk som vill veta vad dem ska göra och då ska jag kunna skriva ned vad som finns i den staden som dem kan hitta på, ex. Äventyrslandet i Halmstad, shoppa på Eurostop etc.
Allt sånt ska jag sitta och skriva ner. 
Jag har mycket arbeten nu som ska vara inne inom 1 vecka. Ett i livsmedelskunskap om kryddor. Fast det arbetet är jag färdig med, så det ska bara skrivas ut. Men det är mycket ändå. Fast det är ju roliga ämnen, inte som i svenska och engelska. 

Förresten, jag var nere på chokladaffären i stan och frågade om sommarjobb...men hon som äger stället behövde inte hjälp. Fan me!
Var ska jag vara någonstans, jag får inga studiepengar på sommarlovet och jag måste ju ha pengar för att klara mig.
Kom med bra tips på sommarjobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0