Sekatör eller pincett?

Var i Halmstad i lördags. Skulle köpa det sista till Paris och Stockholmsresan. Det går ju en del när man ska vara borta i 4 veckor! Mamma och jag använder samma brunkräm, rouge, kajalpenna, hårspray m.m. Så nu måste vi köpa dubblet av allt eftersom jag måste ha med mig en sak av varje!
Men nu tror jag minsann att det mesta är köpt, pengarna är växlade till euro och ja...det är bara packningen som fattas och den ska jag börja med nu i veckan för på lördag åker jag till Paris i 1 vecka. Har med mig 3000 svenska kronor, alltså ca 300 euro och hoppas på att det ska räcka! Någon som varit i Paris och vet ifall det räcker? Kommer antagligen bli en del inköp, kanske kläder, skor, parfymer etc. Funderar på att köpa ett par Converse! Någon som vet ifall Converse är billiga i Paris?

Jag har skrivit en packningslista så jag vet vad jag ska ha med mig. En adapter är köpt, men är väldigt rädd för att den inte ska fungera där! Där jag köpte den, de visste inte om man kunde ha den i just Frankrike, där stod inget på bruksanvisningen! Så det är bara att hålla tummarna!

Men vad tycker ni om skorna då? Khakigrön är ju bara så läckert! Och dessutom inne just nu! Får börja gå in dem nu så jag inte får skoskav i Paris! Det är ju inte så jättekul!


Förövrigt i helgen har jag kollat på filmen Grown Ups! Skitbra! Tycker Adam Sandler är en riktigt bra skådespelare, och rolig! Och det är ju +++++++++!
Jag skrattade nog igenom filmen, tyckte den var riktigt rolig!
Så har ni inte sett den, gör det! :)

Har haft prov i webbkunskap i skolan imorse, fick sluta efter provet så stack hem och kollade lite på Bandit Rock- Rivstart på tv10 (den nya kanalen). De snackade om att de skulle noppa ögonbrynen på Ingemar och Peter, och att det nog inte räckte med en pincett utan att hon som ska noppa fick använda en sekatör istället haha!
Nä nu måste jag gå till skolan igen, ska ner till hotellet och förbereda mat tills imorgon!


Kommentarer
Postat av: carro

grown ups var bra =)

2010-09-13 @ 10:41:42
URL: http://lovelyc.blogg.se/
Postat av: ☆ m a l i n .

Den godaste av alla Sensations-smakerna tycker jag är Caramelized almonds & sea salt! Den nya med cookies & cream har inte ett spår av lakrits i sig :)



Ha en härlig resa!!

2010-09-13 @ 17:50:39
URL: http://carlssonmalin.blogg.se/
Postat av: SIEL

nej det gjorde jag inte :D

2010-09-13 @ 21:10:34
URL: http://eemeliefransson.blogg.se/
Postat av: nina

Hej! Jag håller nog med om att man ska satsa på Eiffeltornet på kvällen både för att den är upplyst så d e väldigt fint att titta upp på den och fota den men oxå för att staden e upplyst när man står uppe i tornet å tittat ner.

Dagtid kan man gå upp i Triumfbågen eller Sacre Coeur å titta ut över staden även om det inte är samma utsikt. kram

2010-09-14 @ 00:59:20
URL: http://konfektionsteknikern.blogg.se/
Postat av: Emily

Åhh Paris vad kul! Eiffeltornet och en massa museum är ju ett måste där. Shoppingen borde också vara nice, men typ dyr?!

2010-09-14 @ 16:43:03
URL: http://ilame.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0