Eric Clapton - Tears in Heaven

Dagen började med nationella prov i matte. Det gick mot förväntan bra.
Slutade klockan två och käkade tunnbrödsrulle och pucko när jag kom hem. Sen kollade jag igenom reklamen, hittade massa skoj i dagstidningen.
Har suttit och googlat om Eric Clapton nu. Hans låt "Tears in Heaven" är underbart fint. Har suttit och lyssnat på den nu.
Den värmer jätte mycket i mitt hjärta. Varje gång jag lyssnar på låten så kommer det en liten tår i mitt öga. Låten väcker en massa känslor inom mig och det är då som jag blir ledsen. Framförallt tänker jag på min morfar och min halv kusin som dog när han va 10 år.
Jag vet inte varför just den låten drar upp en massa känslor, men så är det. Jag kan inte stå emot det.
Dem spelade denna låten på den teatern som jag har tittat på i veckan. Det är ju det kollektivet i Gotland. HasselaGotland heter det. Teatern heter "Don´t forget to kiss your mother goodbye". Om ni inte har sett den, så är det verkligen ett måste.
Låten handlar om Claptons saknad efter 4-årige sonen Conor som dog i en olycka 1991. I mars 1991 glömde en fönsterputsare att stänga fönstret på 53:e våningen i familjens lägenhet på Manhattan. Conor kröp fram till fönstret, tittade ut och föll sedan och landade på taket till ett fyravåningshus, han avled senare.

www.youtube.com (För er som vill lyssna på Erics låt).

Kommentarer
Postat av: Natalie B

Kände också till historien bakom låten..det gör den ännu mer sorglig och fin.

2008-04-24 @ 21:52:22
URL: http://natalieb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0