Julstädning

Pappa är här, så mamma, brorsan och jag ska åka till mormor och fika. Mammas lillebror är även nere från Göteborg. Och han tyckte att vi skulle komma och fika hos mormor. Så det ska vi göra. Väntar på att mamma ska göra sig iordning.

Idag har vi julstädat och bytat påslakan, örngott och lakan i alla rum där det finns sängar. Vi julstädade på nedervåningen för några dagar sen.
Igår tog vi även in julgranen. Den va sne så den kunde inte stå i julgransfoten. Så jag och brorsan fick gå ut och såga av granen där den var böjd. Nu är den bättre och vi klädde den med kulor, ljus och glitter igårkväll.

Jag håller på att göra julgodis. Tryfflar med apelsinsmak. Dem är i kylen nu för att stelna. Imorgon ska jag doppa dem i choklad och sen låta dem stelna lite till och sen rulla dem i kakao. Tar bild på dem sen.
Nu börjar mamma bli färdig...

Vi ska ringa SJ när vi kommer hem. Information om billigaste, möjliga biljett till Malmö. Det kommer bli så kul!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0