Vilka skillnader!


Då var biljetterna bokade till Malmö den 7 januari. Det var meningen att vi skulle åka den 5 januari men sen kom jag på att det är trettondagsafton och affärerna har nog inte öppet så länge då så det blir det 7:e istället.
Först så ringde jag SJ häromdagen och frågade om pris och hon sa 243 kronor tur & retur.
Sen ringde mamma idag och så sa dem 400 kronor tur & retur. Men sen blev mamma osäker om hon sa tur & retur eller bara tur så mamma ringde igen och då sa hon 149 kronor tur och retur. Det var en annan som svarade denna gången. Men så skulle jag ju säga till kompisen som ska följa med hur mycket biljetterna gick på innan jag bokade dem så därför kunde vi ju inte boka dem.
149 kronor var ett pris för 1 vuxen och 1 barn. Hon sa att det var billigast.
Sen ringde vi för att slutföra biljetterna för 149 kronor och då säger kille som sitter på SJ att vi inte får åka som 1 vuxen och 1 barn eftersom vi är 16 resp. 17 år. Så han kollade på nya priser och dem var ju dubbelt så dyra, men sen blir det alltid billigare när man slutfört bokningen. Så just nu kostar våra biljetter 150 kronor tur & retur. Så vi tog dem. Inte så farligt dyrt ändå.
Varför har inte alla som jobbar på SJ samma priser? Så är det varje gång när man ringer. Jobbigt!

Nu ska jag gå ner och rulla mina tryfflar i kakao. Sen är dem färdiga.
Imorgon ska jag jobba på mammas jobb i köket. Börjar klockan 7 och jobbar till 15,30.
Jag ska packetera all kall julmat. 

Hörs!
Peace, 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0