Barnpromenad

Idag efter skolan så va jag och en kompis ute och gick en promenad med denna söta ungen. Alma heter hon. Hon är 16 månader. Det är Cajsas mammas någonting haha...kommer inte ihåg exakt.
Vi tittade i leksaksaffären och hon blev förtjust i en docka som jag visade henne. Det skulle jag aldrig gjort. För hon hängde sig fast vid den och ville ha den. Men det fick hon minsann inte. Nån måtta får det allt vara.
Sen var vi på Ica och jag skulle köpa lite mat och Cajsa köpte en pärondryck (Sempers barndryck) och en Fruxo (godisask). Man kanske inte ska ge godis till sådana små barn? Jag är ingen mamma så jag vet inte. Men hon satte inte i halsen i alla fall. Tur det.
Sen satte vi oss vid fontänen inne i stan och så kom där ett par journalister från LT och frågade ifall vi ville vara med och svara på några frågor. Och jag svarade självklart:
- Ja, det kan jag.
Dem sa att Halland hade varit svenskt sen 100 år tillbaka eller hur längesen det nu var och vad jag tyckte om det.
Då svarade jag:
- Jag bryr mig inte, är inte engagerad i sånt. (Haha)
Men sen tog dem kort på mig och ville ha mina namnuppgifter. Jag får se imorgon om jag har kommit med. Tror inte att jag kommer med. Jag var nog för tråkig att skriva om. Jag brydde mig ändå inte om sånt som hon frågade om. Haha.
Här är några bilder på Alma när vi var i stan.
image111
Hon vill ha "Nam nam". Godis asså.
image112
Hon skrattar och e allmänt glad.
image113
Alma i leksaksaffären. Hon försöker ta av sig vantarna.
image114
Alma äter godis.
image115
När vi gick hem så somnade Alma, och det blev helt tyst. Inget gnäll eller skrikande. Skönt.


Här är även några bilder från igår när jag var hemma hos mormor.
image116
Jag höll på med scrapbooking, men jag glömde limmet hemma så jag packade ihop igen.
image117
Vi åt mini-semlor till fika. Dem ser kanske stora ut, men dem är inte så stora.
image118
Jam Jam ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0