Cancer!

Vad tänker du på när du hör eller ser ordet cancer?

Jag ser framför mig en lång och mycket jobbig sjukdomstid. Många strålbehandlingar som har sina biverkningar. Jag tänker på en otroligt dum och onödig sjukdom som är svår att bota. Men alla sjukdomar är onödiga. Jag tänker på min morfar eftersom han gick bort i cancer. 81 år gammal. Jag tänker på strålbehandling, inget hår på huvudet eller inte några ögonfransar eller ögonbryn, jag tänker på löshår. Eftersom det är ju många cancerpatienter som använder sig av löshör. Speciellt så tror jag att det är tjejer eller kvinnor. Tror inte männen bryr sig lika mycket. För enligt mig så ser det mer "normalt" ut att vara snaggad om man är man. Det passar inte in hos en kvinna liksom. Jag kan ibland sitta i flera timmar och tänka på min morfar. Jag har många frågor som jag skulle vilja haft svar på,
men som jag aldrig har fått.


Varför botade dem honom inte?

Varför botar dem "kända personer" snabbare än en "vanlig" människa?

Vi är väl lika mycket värda. Eller?

Ska inte Sverige vara jämställdhet?


Självklart finns det fler frågor som jag vill ha svar på, men jag känner inte för att sitta och rabbla upp alla nu, och speciellt inte för hela svenska folket. Men jag tycker gott att ni kan tänka er själva i denna situationen.

Här är några bloggar som jag absolut tycker att ni ska gå in och kolla på och läsa. Det handlar om olika barn som haft olika sjukdomar och om döden.´


http://tidigmamma.blogg.se/

http://alfons.blogg.se/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0