En fika på stan

image7

Chiao! Idag har det varit skola som vanligt. Jag försov mig imorse för att min jävla mobil hade dött, så ingen väckte mig. Mamma jobbade. Men aja, skönt att gå upp lite senare. Tack vare att Cajsa ringde och väckte mig så kom jag upp. Annars så skulle jag nog legat kvar i sängen och sovit. Hon skulle ringa och fråga ifall jag skulle gå nu. Då sa jag:
- Asså, klockan är bara 06,30!
Jag trodde det eftersom mamma hade tagit ut batteriet ur min riktiga väckarklocka. Det visste ju jag, men det tänkte jag ju inte på då. Men så tittade jag på min stereo och såg att klockan va 8,10. Så jag missade första lektionen, men vad gör det? Det var ju bara matte!
Efter skolan så följde Cajsa med mig och gick ut och gick. Och när vi va framme i stan så gick vi till Cecilias café och fikade. Jag tog en kopp kaffe, kanelbulle och en chokladpralin. Cajsa tog kaffe och kanelbulle. Ja, jag har inte fikat ute på jätte länge, så idag tyckte jag att jag fick unna mig detta. Vi satt nog på cafeét och pratade i säkert 1 timme. Efter att vi fikat färdigt så gick vi till bokhandeln och tittade. Och sen gick vi hem. Så nu sitter jag här igen. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Take it easy! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0