Ifrån Alex Schulman blogg, när han sitter på X2000 mot Stockholm...

Adam: Ser du vem sitter alldeles framför dig?
Jag: Nej.
Adam: Horace Engdahl.
Jag: Å fan. Stort.
Adam: Som fan.
Jag: Ja? Undrar varför det är stort egentligen.
Adam: Han är med i Svenska Akademien.
Jag: Ja, jo. Men ändå. En gubbe i en akademi.
Adam: Det finns något värdigt över honom.
Jag: Jo.
Adam: (Tystnad)
Jag: (tystnad)
Adam: Fattar du att det här tåget åker i 200 kilometer i timmen.
Jag: Jag vet, helt sjukt fort.
Adam: Om du åker en bil i 200 kilometer i timmen och vevar ner rutan och kupar handen i vinden, vet du vad det känns som då?
Jag: Vad?
Adam: Det känns precis som att greppa tag i ett par fasta kvinnobröst.
Jag: He he.
Adam: Men det måste vara precis den hastigheten. Åker man långsammare så blir brösten?inte så fasta. Saggiga.
Jag: Har du provat, eller?
Adam: Nej, nej. Det var nån som sa det.
Jag: Visst?
Adam: Det var det. Jag har inte provat det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0