Sjukdomar

Vilken sjukdom är egentligen värst att drabbas av? Cancer, parkingson, alzheimers, demens, artros, bronkit, anorexia, astma, alkoholmissbruk, alopeci, propp, blodbrist, blindtarmsinflamation, bulemi, benskörhet, ADHD, diabetes, diarré, down syndrom, utbrändhet, epilepsi, eksem, förkylning, HIV, AIDS, hjärtinfarkt, magkatarr, stroke, skabb, social fobi, turbekulos eller whiplash?
Jag vet, det är en svår fråga. Men kan någon egentligen svara på den fråga helt korrekt? Enligt mig så tror jag inte det. Där måste man få lägga till sin egen åsikt.
Jag tycker att cancer överväger allt! Nästan i alla fall.
Men jag tror att HIV, AIDS, stroke, alzheimers är några som är precis lika jobbiga att leva med. Exempel som Alopeci, det är ju när man tappar håret. Liksom, visst kan det kännas jobbigt i början. Men om jag var tvungen att leva med det så skulle jag gjort det eftersom idag så finns det ju oerhört fina peruker och allt annat skit att sätta i håret. Så egentligen kanske man inte ska bli JÄTTE orolig om man har / har haft alopeci.
Själv har jag och min familj en mycket nära kompis eller ja, det är mormors kusin tror jag. Hon har haft alzheimers nu i kanske...ja, i många år i alla fall. Och det har ju inte blivit bättre om man säger så. Men så brukar det vara med alla sjukdomar. Det blir bara sämre.
Fy fan att leva med en sjukdom resten av sitt liv. Fast att den är borta, exempel tumören, så finns det ju ändå spår av den i kroppen. Så den kan ju komma tillbaka. Kände bara för att jag vill skriva av mig lite om sjukdomar.


Inatt så drömde jag en oerhört härlig dröm. Men den kommer jag inte att berätta. Tror inte ni vill veta heller. Speciellt inte en person. Så min natt har varit WONDERFUL! Hur har er natt varit?
Nu ska jag snart laga lite mat. Sen ska jag gå ut och gå. Måste komma igång igen, nu efter att jag har suttit inne i en vecka med min infuensa. *Kram* 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0