Shopping in the ciity

Måndagen den 7 juli ( i Malmö)

Idag vaknade jag vid 09,00. Jag gjorde mig då i ordning, åt frukost och tittade på tv. Vid klockan 12,00 kom ett par vänner och hämtade mig och så skulle vi ha en heldag på stan och allt annat kul. Men innan vi åkte in till stan för att shoppa så åkte vi till Ribersborg för att kika in Zlatans hus. Inget speciellt hus faktiskt. Just den dagen då vi stannade till för att titta på hans hus så höll dem på att renovera det. Utvändigt.
Sen shoppade vi i stan, och efter att ha gått i några butiker så stannade vi till på Gustav Adolfs Resturang & Café för att pausa. Jag tog kaffe och två ostfrallehalvor. Hon ska jag shoppade med på stan bjöd mig på fikan. Usch det var dyrt. Kaffe kostade hela 29 kronor. Och då var det inte expresso, latte eller något annat, utan vanligt svart kaffe.
Hon är verkligen skit snäll. Eftersom det var ett dyrt café så uppskattade jag verkligen att hon erbjöd sig att betala för mig också.
När vi hade gått i dem sista affärerna så stannade vi till vid Rönneholms glasskiosk för att köpa glass. Då bjöd hon mig igen. På glassen! Den är en underbart god glass dem har. Borde testas av alla Malmöbor eller alla i världen.
Efter att vi hade varit i stan så åkte vi "ut" till Jägersro för att gå på deras varuhus. Där blev det också shoppat lite. Sen släppte dem av mig hemma hos farmor igen.

Så denna dagen har varit jätterolig. Tack för att någon ville gå på stan med mig :) ! 

Här är listan på vad jag köpte idag:

*   2 nagellack ( mörklila och neonorange) på en sminkaffär, glömt namnet :S !
*   Grå, trekvartsärmad, lång, tröja på Bik Bok
*   Vit tröja med Musse Piggavtryck från Lindex
*   Rosa halsband med färgade nycklar i en ring från H&M DIVIDED
*   Svarta gladiatorskor från DinSko på Jägersro ( haha, det rimmar!)


Ribergsborg (bilden)  

 I detta hus bor Zlatan, fast nu är huset vitt, inte rosa.                         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0