Göteborg / Hönö / Öckerö

Okej, jag har förstått att jag ligger efter här på min blogg. Har bara inte haft lust och ork till att skriva, men idag får jag skriva så tangensbordet ryker.
Här gräddas Hönökakorna
Här sitter tjejen och gräddar Hönökakorna

Vi kanske ska ta och börja med resan till Göteborg och Hönö.
Det var en bussresa med mest pensionärer, eller ja. Det var typ bara det. Så man kände ju sig lite lillgammal.
Vi besökte Hönö. En jätte mysig liten ö utanför Göteborg. Det tog endast 13 minuter med färjan över till Hönö/Öckerö.
Det var fint väder, och det var tur att det blåste lite på Hönö. Lite kalla havsvindar skadar inte.
Mamma och jag gick in i ett café där som sålde äkta Hönökakor. Dem kostade 45 kronor, men dem var inte sådana som man köper i en vanlig affär inte, utan dessa Hönökakor var mycket saftigare, större och tjockare. Så det var värt priset tycker jag.
Sen kollade vi läget i några andra affärer. Bland annat en second hand affär med en massa porslinsaker i. Vi gick även inom en dyr inredningsaffär...Jag hittade jättefina skålar och bringare, men dem var alldeles fördyra.
Så vi gick tillbaka till Caféet och fikade och sen efter 1 timme så skulle bussen tillbaka till Göteborg igen och sedan vidare där han hämtade upp oss.

Jag sitter och vilar på caféet.

Öckerö


Båtsättning



Berg och djupa dalar <3


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0