Jobbat

Idag har jag sommarjobbat. Det var strängt. Det är rätt jobbigt att vara kock må jag säga. Men roligt. Jag har gjort fyllningar till smörgåstårtor i mängder. Jag har stekt bacon, hackat äpplen, stått i kassan m.m.
Imorgon på jobbet så ska jag och mamma hämta jordgubbar, göra färdigt smörgåstårtorna och förbereda till midsommarafton.
En lång dag. Troligtvis börjar jag klockan 07,00 om den ena inte kunde komma eftersom hon var lite krasslig men jag jobbar till 17,00. Puuhh.
Det ska bli så roligt imorgon eftersom dagisbarnen kommer att klä midsommarstången vid jobbet. Kul kul. Jag tar säkert lite foto på dem. Haha...vi lagar även mat till dagisbarnen när dem går på dagiset, men nu har dem ju också sommarlov och då blir det uppehåll. Så imorgon ska vi även fixa tårta och saft till barnen respektive deras föräldrar.

Va precis nere i stan och handlade. Såg att det ar fullt hålligång nere i stan. Dem höll på att klä midsommarstången. Det är väl trevligt när man ser folk ute såhär på ljusa kvällen. När affärerna är stängda vill säga!

Nu ska jag lägga mig framför tv:n och kolla på Leila bakar.
Puss Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0