Pärans dag

Idag är det Pärans dag i Båstad. Där är roligt. Man får smaka på nypotatis i alla olika sammanhang. En upplevelse helt enkelt.
Idag kommer även Rednex att vara på plats och spela musik. Trevligt trevligt.
Pärans dag är idag den 7 juni klockan 10,00-15,00.

Snart är det även dags för Rix FM festival. Men den kommer inte att komma till Båstad.
Förra året var jag i Halmstad och såg på festivalen men den var ingen höjdare så i år skippar jag den.
Sitter hellre hemma och har det mysigt med familjen än att gå på något som man inte tycker är ett dugg roligt.

Var på maxi innan och skulle hämtade ett par skor som mamma hade lännat till klackbaren sen lämnade vi tillbaka en skjorta på Dressmann och handlade lite godis och mat till imorgon.
Sitter nu i vita spetstights, kort kjol och en gul t-shirt. Kände att det passade bra för dagen.
Vet inte riktigt vad jag ska käka till kvällsmat. Igår käkade jag ju pizza med en kompis. Vi satt vid Rådhuset på ett par stolar och käkade hämtpizza. Det var mums.
Vi sitter och funderar på ifall vi skulle ta och köra en sväng med bilen. Sätta på "EM" flaggorna på bakrutorna och vara allmänt "coola". Haha.
Nä nu ska jag hjälpa till lite här hemma. Ha det. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0