Smeeet

                                   image202
Har suttit och slaskat i mig resten av smeten som blev över från tigerkakan. Nu står den i ugnen och gräddas. Jag älskar att baka i storkök, allt finns hemma. Oj nu ringer klockan, muffinsen är färdiga. Jag gjorde några muffins för där blev lite för mycket smet över, jag kan ju inte vräka i mig allt det, så jag gjorde muffins. Men lite av smeten fick jag smaka i alla fall. Tanterna och gubbarna på avdelningarna här på äldreboendet ska äta min tigerkaka nu i veckan. Dem har mjuk kaka några gånger i veckan och på helger så har dem en hemmabakad småkaka eller kondisbit. Idag får dem en biskvi.
Till lunch hade vi potatis, skinka och mimosasallad. Det var mums filli babba. Å jag fick stå i kassan och ta betalt av dem som kom och åt. Det är bara äldre som kommer och äter, oftast.
Nu ska jag gå och sätta på kaffe, om mamma inte redan har gjort det. Sen är det fikadax.

Uppdaterar bilder sen.
*Kyss*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0