Julslingor


Hej, slutade 13,30 idag från servisen. Idag fick vi god mat. Köttfärslimpa, svampsås, potatis, färsk sparris och morötter. På morgonen bestämmer vi vem som ska duka vilket bord och ha ansvar för det och jag fick lärarnas bord. Usch, det var nervöst att servera eftersom dem kollar hur man gör hela tiden. Men dem tyckte att jag var duktig. Dem sa till mig
- Du serverar ju som en mästare!
Okej, det tycker ju inte jag förståss, men det var ju snällt sagt. Jag och Elin har alltid lika kul på lektionen. Ha ha.
  
Imorse när jag hade gått upp så såg det ut såhär utanför fönstret. Nu har julen kommit. Äntligen! I alla fall snön. Kanske lite svårt att se eftersom det va så mörkt ute vid den tiden, men jag har en bild till som jag tog när jag kom hem idag.
 
Grannarnas fina utegran är nog den finaste granen som finns. Tycker ni inte den är fin?!

Jag blev så grymt sugen på glögg när jag kom hem så jag gjorde iordning lite glögg...usch, den va nog gammal. Jag kollade bäst före datumet innan och där stod 2007. Men jag tänkte att den blir nog inte så dålig. Men den var så skarp i smaken, så den var nog lite förgammal. Nu ska jag skriva in lite recept i receptboken från recept.nu. Lyssnar på julmusik nu. Tycker det är mysigt att lyssna på julmusik samtidigt som man ska skriva julrecept.

Ikväll blir det bara jag och mamma hemma. Brorsan är och spelar bowling ikväll. Det bilr kanske att vi hämtar honom ikväll eller natt.
Aa just det. Jag kanske ska förklara varför rubriken i detta inlägg heter julslingor och det är för att när mamma körde mig till hotellet i stan imorse så hade dem tänt julstjärnorna i stan och den stora julgranen. Och det kallar jag julstämning. Det var jättemysigt att jobba som servis när det var ett mysigt julväder ute. Jul= mysiga ljus överallt!

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0