Goda snittar

 Idag har jag och klassen varit i köket hela dagen. Vi har även fått en ny tjej i klassen som heter Elin. Jätte trevlig och snäll. Vi stod och pratade hela tiden medans vi skalade potatis. Roligt med nytt folk.
Till förrätt idag hade vi snittar eller sandwich som andra kallar det. 3 olika- en med anjovis, ägg, sallad, en med sallad skinka, mimosasallad och en med sallad, ost och paprika. Den sistnämnde var den som jag gjorde. Dem blev asfina. Tänkte ta kort på dem, men jag hade mobilen i omklädningsrummet. Synd, annars kunde jag visat. Fick även göra julienne grönsaker. Inte så roligt. Till varmrätt var det stekt strömming (det äter INTE jag!), potatispuré och julienne grönsaker. Och till dessert var det äppelmuffins med creme fraiche och limeskal på. (Äckligt!)

Skulle egentligen fikat med en kompis efter skolan, men hon fick sluta tidigare eftersom hon var i servisen så vi ska ta det måndag istället.

Mamma jobbar länge idag så jag ska göra lasagne snart, så det är färdigt till hon kommer hem.
Kanske ska börja och göra en vit sås sålänge, så slipper jag göra allt på en gång.

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0