Ägget är värpt med påskgodis

Idag är det påskafton, har ni fått några påskägg av haren? Jag har! :) Ett stort med massa godis i.
Hoppas pappa åker ner till farmor snart, hon brukar köpa påskägg till oss och i botten ligger det pengar. Men jag vet inte om hon har köpt några iår. Hon är ju fotfarande inte helt OK sen hon va på sjukhuset sist. Hon har gått ner jätte mycket i vikt, hon äter knappt och är helt blek och lila-flammig i ansiktet sa brorsan som va hos henne för någon vecka sen och hälsade på.
Så det är nog inte mycket kvar i hennes liv, tyvärr!
Måste hinna åka till henne igen, jag va där i januari. Men det va ett ta sen!

Har bakat kärleksmums, snoddas, mockarutor eller vad man nu väljer att kalla dessa underbara kakor! Goda är de i alla fall. Just nu står de på bänken för att svalna. Vi ska ha dem till kaffet sen. Lite påskfika...
Ikväll ska man äta denna tråkiga påskmat igen...och så blir man så mätt att man inte orkar göra ett smack efteråt.
Mamma ska iväg till en kompis och brorsan är på Elmia och glor på bilar, så jag är ensam hemma från 19,00 typ.
Vad ska ni andra göra denna påskafton? Supa? Umgås med familj och släkt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0